21.2.2019: Na ženevském autosalonu 2019 značka Peugeot představuje ve světové premiéře koncepční hybridní vůz 508 Peugeot Sport Engineered, který je předobrazem nové produktové řady vysoce výkonných sériových vozů s elektrickým a hybridním pohonem.
#UNBORING THE FUTURE je příslibem vzrušující budoucnosti. A protože elektromotor může být také synonymem čisté radosti, zrodil se záměr vyvinout modelovou řadu zaměřenou na výkon.
Vývojem koncepčního vozu 508 508 Peugeot Sport Engineered, odvozeného od radikálního fastbacku Peugeot 508 Hybrid, byl pověřen tým inženýrů divize Peugeot Sport. Tento koncept high performances / low emission nabízí mimořádné výkony, jakých dosud žádný Peugeot nedosáhl, a současně se pyšní elegantním sportovním vzhledem.
„Elektrifikace je skvělou příležitostí k tomu, abychom nabídli zcela nové zážitky z jízdy. Vytváříme „neo-performance“: nové zdroje energie, nové funkce, nové možnosti, nové výzvy ... čirou radost z jízdy s pouhými 49 g CO2/km,“ uvedl Jean-Philippe Imparato, generální ředitel firmy Peugeot.
Peugeot Sport inside
Peugeot má již nyní v produktové nabídce vozy dosahující vynikajících výkonů: verze GT nebo GTi a v blízké budoucnosti HYBRID a HYBRID4. Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered jde ještě dál. Je předzvěstí rozvoje nové řady výkonných vozů využívajících elektromotor.Peugeot touto strategií demonstruje, že elektrická energie je zdrojem nové inteligentní výkonnosti, „neo-performance“, spojující výkon a úspornost.
Vývojem této nové řady byla pověřena divize Peugeot Sport, která již v minulosti vytvořila celou řadu těch nejvýkonnějších sportovních vozů Peugeot. Divize Peugeot Sport je samozřejmě známá ve světě špičkových mezinárodních závodů i soutěží určených pro zákazníky, a to zejména díky vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans, a vozu Peugeot 3008 DKR, který triumfoval v Rallye Dakar. Úspěch zaznamenaly rovněž modely 208 R2, 308 Racing-Cup a 308 TCR. Výsledky odbornosti a zkušenosti divize Peugeot Sport vidíme i na běžných silnicích, neboť se podílela na vývoji vozů Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) a 308 GTi by Peugeot Sport (2015).
V případě koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered čerpal Peugeot Sport ze zkušeností, které získal při vývoji dvou předchozích koncepčních vozů s elektrickým motorem: mimořádně úsporný 208 HYbrid FE (2013), jehož výkon dosáhl úrovně verze GTi s emisemi a spotřebou nižšími než u tehdejšího nejmenšího spalovacího motoru. Po řadě optimalizací byly emise sníženy na 46 g CO2/km, zrychlení z 0 na 100 km/h přitom vůz dosáhl za pouhých 8 s;
308 R HYbrid Concept (2015) dosahoval vynikajících výsledků: kumulovaný výkon 500 k, točivý moment 730 Nm zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 s.
Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered těží z těchto úspěchů a současně využívá nejnovější technologie, to vše pro dosažení vysoké úspornosti a bezkonkurenčních výkonů.
Technologická výkonnost
Inženýři divize Peugeot Sport spojili sílu tří motorů (benzínový PureTech 200 k, elektromotor o výkonu 110 k vepředu a elektromotor o výkonu 200 k vzadu), dva druhy energie a pohon 4x4 a dosáhli neobyčejné akcelerace při maximálním točivém momentu 500 Nm. Těmito vlastnostmi se výkony koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered dostávají na úroveň automobilu se spalovacím motorem o výkonu 400 k:
- 0–100 km/h: 4,3 s
- 400 mDA: 12,5 s
- 1000 mDA: 23,2 s
- 80–120 km/h: 2,5 s
- 80–180 km/h: 9,3 s
- maximální rychlost: 250 km/h
A těchto výkonů je dosahováno s emisemi pouhých 49 g CO2/km (WLTP)!
Konstrukce brzd je výkonům přizpůsobena: přední kotoučové vzduchem chlazené brzdy o průměru 380 mm jsou namontované na hliníkovou nábojovou část a aktivují je čtyři písty (o průměru 38 a 41 mm) pohybující se v pevném třmenu. Podvozek vozu Peugeot 508 byl speciálně upraven (nižší světlá výška, nový systém tlumení a přední rozchod širší o 24 mm, zadní o 12 mm). Řízení je opět o něco přesnější pro větší účinnost i radost z řízení.
Vysoce výkonné pneumatiky dodal partner značky Peugeot, společnost Michelin. Koncept 508 Peugeot Sport Engineered obouvá pneumatiky Pilot Sport 4S s rozměrem 245/35 R20, které byly zvoleny pro svou přilnavost, jež posouvá hranice výkonnosti opět o něco dál.
To nejlepší z obou světů
Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered do této filozofie nové řady výkonných elektrických a hybridních automobilů dokonale zapadá a otevírá cestu k novým bohatým zážitkům. Úžasné výkony se snoubí s výhodami dobíjecího hybridu. Baterie 11,8 kWh přináší obrovské úspory a umožňuje dojezd ve 100% elektrickém režimu až 50 km (WLTP).
V režimu Sport funguje společně energie spalovacího motoru a elektromotoru až do rychlosti 190 km/hod a za všech okolností zaručuje skvělou akceleraci. Značka Peugeot tak přináší neuvěřitelné potěšení z jízdy, a to i s novým přísnějším standardem emisí CO2.
Sportovní jízda pro náročné
Nový koncepční vůz definuje další úroveň sportovní jízdy a klade základy budoucího stylu modelové řady s podpisem Peugeot Sport.
Aerodynamika se posunula do nové dimenze a přinesla obdivuhodně propracované designové novinky:
- maska chladiče je i přispěním technologie 3D tisku ostřejší, „plovoucí“ lamely umožňují nasměrovat vzduch přímo k chladiči;
- přední nárazník je rovněž ostřejší a velké otvory sání lépe chladí mechanické ústrojí;
- klapky na bocích nárazníku a na úrovni prahových lišt navádějí tok vzduchu tak, aby byl aerodynamický odpor minimální;
- na úrovni zadních postranních okének, v místech, kde jsou obvykle monogramy verzí GT a GT Line, jsou umístěny aerodynamické „winglety“
- zadní část je bez spojleru, který by zhoršoval rovnováhu a čisté linie původního designu;
- nový difuzér není jen účinný, ale rovněž posiluje působivý charakter zadní části.
K nádhernému vzhledu karoserie přispívá i speciálně vytvořený šedý odstín „Selenium“, jenž se díky perleťovým částicím mění podle světla, které na něj dopadá. V kontrastu s šedou karoserií jsou prvky v odstínu „Kryptonite“. Ty dodávají celku energický podtón a podtrhují příslušnost koncepčního vozu k moderní sportovní řadě.
Nová hliníková 20" kola působí dynamičtěji a současně zajišťují rovněž lepší chlazení brzd. Jejich gravírovaný povrch s černým odstínem Onyx a šedým Selenium je sportovně elegantní. Kryty šroubů kol mají tvar hvězdy a zcela tak kryjí šrouby. Jsou důkazem pozornosti věnované i těm nejmenším detailům. Konstrukce ráfku umožňuje pohled na nápis PEUGEOT SPORT ENGINEERED na brzdových třmenech, jež jsou rovněž v odstínu „Kryptonite“.
Chromové prvky zvyšující výrazný charakter designu se změnily na leskle černé. Logo a podpis značky mají stejný eloxovaný povrch jako u nedávno představeného koncepčního vozu Peugeot e-Legend. Zpětná zrcátka s kryty z uhlíkových vláken jsou symbolem nadčasového sportovního charakteru.
Peugeot i-Cockpit přizpůsoben instinktivnímu výkonu
Peugeot i-Cockpit slouží více než kdy jindy výkonu a intuitivnímu zážitku z řízení: kompaktní volant zvyšuje mrštnost, vyvýšení přístrojový panel umožňuje dokonalý výhled a 100% soustředění na silnici. Nová sedadla „confort-fit“ s čalouněním v provedení kůže a Alcantara s prošitím v odstínu Kryptonite a černý Onyx. Každá část kabiny včetně střechy byla speciálně vytvarována, sloupky čelního skla, dveří a zadního postranního okénka jsou potaženy Alcantarou.
Volant je stále zploštělý, ale nyní je i on potažený Alcantarou v kombinaci s prvky z uhlíkových vláken. V horní části je ozdobný prvek tvořený třemi proužky PEUGEOT SPORT ENGINEERED a prošitím kombinujícím odstín Kryptonite a černý Onyx. Část impulzní převodovky, která přináší nový smyslový a vizuální zážitek, je rovněž v provedení Alcantara. Tímto ušlechtilým materiálem jsou pokryté i perforované dveřní panely, za nimiž jsou zřetelné výklenky v odstínu Kryptonite. Výklenky postupně ustupují, a nakonec vzniká jednotný pás na palubní desce, rovněž v horní části prošitý v odstínu Kryptonite. Středovou konzolu ozvláštňují uhlíková vlákna. Celek působí elegantně sportovně.
Dojem dokonalosti dotváří i specifický design dotykového kapacitního 10" HD displeje a 12,3" obrazovky vyvýšeného přístrojového panelu. Nebyl opomenut žádný detail: jemný nádech odstínu Kryptonite je použitý i na vnitřní straně klik dveří.