Na summitu New Energy. E-TENSE Era, který proběhl při zahájení ženevského autosalonu v DS Store v Ženevě, se sešel generální ředitel společnosti DS Automobiles Yves Bennefont, vítěz šampionátu Formule E a velvyslanec E-TENSE Jean-Éric Vergne, zástupce společnosti Energie 360° Marco Piffaretti a Ståle Frydenlund z Norsk EV Association, aby společně hledali odpovědi na výzvy přechodu k jiným zdrojům energie.
E-TENSE je globální vizí společnosti DS Automobiles týkající se otázky energetické proměny. V souladu s touto novou avantgardní strategií elektrifikace nabízí značka všechny své nové modely ve 100% elektrické verzi nebo vysoce výkonné plug-in hybridní verzi, spolu s celým souborem exkluzivních DS služeb.
Jean-Éric Vergne seznámil ostatní se svým „Manifestem pro nový impuls“. Ambasador E-TENSE pro DS Automobiles, šampion Formule E a pilot vozu DS E-TENSE 19 se v něm zavázal k udržitelnému rozvoji a účasti na projektu E-TENSE společně s DS Automobiles.
Společnost DS Automobiles, za kterou stojí řada vítězství ve Formule E, spustila prodej své řady E-Tense. DS3 CROSSBACK E-TENSE je první 100% elektrické B-SUV s dojezdem 320 km a DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 je první prémiový plug-in hybridní SUV s dojezdem 50 km v režimu s nulovými emisemi (podle cyklu WLTP) a výkonem 300 k a pohonem všech 4 kol.
„DS Automobiles je spojením elegance a špičkových technologií. V roce 2019 spouštíme nabídku E-TENSE a uvádíme na trh dva modely, které ve svých segmentech představují světové premiéry. V E-TENSE se snoubí požadavky přechodu na nové zdroje energií a potěšení z řízení. Rozhodli jsme se celou naši řadu elektrifikovat. Od letošního roku budou všechny naše modely nabízeny s elektrickou nebo plug-in hybridní verzí E-TENSE, která využívá energii mnohem účinněji díky rekuperaci energie při brždění. E-TENSE představuje komplexní mobilní řešení, které je již dnes v souladu s budoucími předpisy a využívá energii co nejefektivněji prostřednictvím rekuperace energie při brzdění. DS 3 CROSSBACK E-TENSE a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 jsou konkrétním výsledkem naší strategie elektrifikace, současně nabízejí jedinečný styl a komfort,“ prohlásil Yves Bonnefont, generální ředitel DS Automobiles.
„Přechod na nové zdroje energií je v běhu a DS Automobiles je v tomto směru průkopníkem jako konstruktér, který se oficiálně od roku 2015 účastní Formule E, a také získané znalosti využívá i jako výrobce vozů řady E-TENSE. Jsem hrdý na to, že se mohu projektu přechodu na nové energie zúčastnit po boku značky, pro kterou je snaha o účinnost a výkon důležitá,“ doplnil Jean-Éric Vergne, ambasador E-TENSE, mistr Formule E a pilot vozu DS E-TENSE FE19.
Soubor služeb vyhrazených E-Tense
Společnost DS Automobiles nabízí řadu služeb pro řidiče elektromobilů řady E-Tense. Díky aplikaci MyDS je možné prostřednictvím telefonu naplánovat nebo zapnout nabíjení vozu DS 3 CROSSBACK E-TENSE nebo DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 a sledovat stav jeho nabití. Dálkově lze také nastavit a sledovat teplotu požadovanou v kabině vozu. Před odjezdem tak lze zvýšit dojezd o přibližně 3 % a dosáhnout cenného komfortu.
Vozy E-TENSE jsou rovněž napojeny na služby, které jsou nabízeny prostřednictvím Free2Move, takže umožňují využívat nové služby přímo přístupné prostřednictvím telefonu nebo speciální karty Charge My DS Pass.
Karta Charge My DS Pass umožňuje díky předplatnému, lokalizovat elektrické nabíjecí stanice kompatibilní s vozem a nalézt správnou trasu. Kromě běžné mapy tak služba nabídne seznam nabíjecích stanic podle vzdálenosti a kapacity dojezdu daného vozu. Po zvolení nabíjecí stanice může aplikace řidiče na tuto stanici navigovat, a to přímo prostřednictvím displeje vozu nebo smartphonu. telefonu. Na začátku roku 2019 již služba v Evropě registruje 90 000 nabíjecích stanic.
DS Trip Planner nabídne řidiči na základě analýzy dojezdu vozu a jeho způsobu řízení nejlepší trasu, takže si může cestu naplánovat, nechat se navigovat a zajistit si, aby byly vždy po ruce vhodné nabíjecí stanice. Současně je schopen odhadnout dobu cesty při zohlednění doby nabíjení.
DS Mobility nabízí možnost pronájmu dalších modelů DS. A to díky jednoduchému a výkonnému programu Free2Move Rent.
Tato nabídka doplňuje širokou škálu služeb Only You, které mají k dispozici všichni zákazníci DS, jako je například služba DS Assistance.
DS 3 CROSSBACK E-TENSE: klidný komfort s dynamickým 100% elektrickým pohonem
DS 3 CROSSBACK E-TENSE je první 100% elektrické prémiové SUV na trhu, které nabízí úžasné výkony a současně útulný elegantní interiér typický pro DS Automobiles.
Elektrický pohon vozu DS 3 CROSSBACK E-TENSE tvoří elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, spojený s lithium-iontovou baterií uloženou pod podlahou o výkonu 50 kWh, a systém rekuperace energie při zpomalování a brzdění. Dojezd vozu je 320 km (protokol WLTP), tj. 430 km podle cyklu NEDC. Tyto výkony přináší současně převratné jízdní vlastnosti, zrychlení z 0 na 50 km/hod. za pouhé 3,3 vteřiny.
I z hlediska komfortu nastavuje vůz nové standardy, a to díky mimořádně nízkému hluku odvalování pneumatik a absenci vibrací motoru. Jízdní vlastnosti posiluje i umístění kompaktní baterie ve středové dolní části a hmotnost baterie je kompenzována úsporou hmotnosti u jiných částí o 50 kg oproti rovnocennému vozu DS 3 CROSSBACK.
V nabídce jsou tři režimy řízení: Eco pro maximalizaci dojezdu, Normal a Sport s větším točivým momentem. Doplňují je dvě řešení rekuperace energie inspirované Formulí E, která si také může řidič navolit: Normal pro simulaci chování spalovacího motoru a Brake se zpomalením 1,2 m/s2.
Dojezd zvyšuje i možnost přednastavení teploty v kabině i teploty baterie již před nastartováním a využití velmi účinného tepelného čerpadla.
Rychlé nabíjení 100 kW umožňuje ušetřit 9 km za minutu a dosáhnout 80 % nabíjení za pouhých 30 minut. Pro nabíjení baterie doma nabízí značka DS konektivní zařízení DS Smart Wallbox, jehož třífázová verze umožní úplné nabití za pouhých 5 hodin. Jednofázová verze zajišťuje 100% nabití baterie za 8 hodin..Je nabízena i odborná služba, která zhodnotí elektroinstalace u zákazníka a nasměruje ho na nejlepší volbu..
DS 3 Crossback E-Tense v této 100% elektrické verzi je rozpoznatelný díky hladkým chromovaným prvkům a podpisu E-Tense. Zadní nárazník byl přepracován. Vůz je vybaven i 18’’hliníkovými koly KYOTO a taktéž novým odstínem karoserie Cristal Pearl.
Při příležitosti otevření objednávek pro DS 3 CROSSBACK E-TENSE připravila společnost DS Automobiles limitovanou edici DS 3 CROSSBACK E-TENSE La Première s Inspirací RIVOLI v barvě Gris Galet, se světlým volantem a kryty bočních zrcátek a jedinečným provedením střechy. I vozy této edice La Première lze rezervovat on-line a díky službě DS Delivery Valet je možné je si je nechat přivézt rovnou domů.
Můžeme uvést příklad z Francie, kde celkové náklady na užívání vozu CROSSBACK E-TENSE jsou stejné jako náklady na podobný model DS 3 CROSSBACK PureTech 130 k s automatickou převodovkou a srovnatelnou výbavou. Ve Francii je DS 3 CROSSBACK E-TENSE uváděn na trh s cenou 39 100 Euro (bez státních podpor) v provedení So Chic, což je 445 Euro včetně DPH za měsíc (při nastavení na 48 měsíců / 40 000 km).
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: vysoce výkonný hybrid značky DS Automobiles
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 je z hlediska technologií avantgardní. Jde o první prémiové kompaktní SUV s výkonným hybridním pohonem, které dokáže ujet 50 kilometrů (cyklus WLTP) jen za pomoci elektrické energie z baterie 13,2 kWh a energie získané rekuperací při zpomalování a brzdění.
Díky benzínovému motoru o výkonu 200 k a dvěma elektromotorům nabízí DS CROSSBACK E-TENSE 4×4 celkový výkon 300 k a točivý moment s pohonem všech 4 kol 450 Nm.
Charismatický styl vozu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 podtrhují i specifická 19" kola LONDON a nový odstín karoserie Cristal Pearl. Pozornost věnovaná každému detailu je vidět i ve vyraženém „E“ na řadicí páce. U tohoto hybridního plug-in modelu se poprvé objevuje i nový styl interiéru DS Rivoli v perleťově šedém odstínu Gris Galet.
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 vyniká i svými režimy řízení. Režim „ELECTRIC“ umožňuje jízdu ve 100% elektrickém režimu bez emisí CO2 v délce 50 km (cyklus WLTP), a to až do rychlosti 135 km/hod. Toto je přednastavený režim, ve kterém vůz vždy startuje. Pro režim „SPORT“ je důležitý výkon a radost z jízdy a režim „HYBRID“ automaticky optimalizuje výkonnost vozu a spotřebu energie. Emise CO2 jsou méně než 49 g/km (WLTP) a průměrná spotřeba je 2,2 l/100 km (WLTP). Režim „4WD“ umožňuje náhon na všechna 4 kola.
Další funkce pojmenovaná „E-SAVE“ umožňuje řidiči v kterémkoliv okamžiku dobít baterie díky tepelnému motoru a zároveň ušetřit dostatek energie pro řízení v režimu „ELECTRIC“ 100% během vybrané části cesty.
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, jež je výsledkem know-how získaného ve Formuli E, rekuperuje energii při zpomalování a brzdění pomocí funkce „BRAKE“ a zvyšuje tím dojezd.
Mapa na velkém dotykovém displeji vozu DS 7 CROSSBACK 4×4 ukazuje v reálném čase okruh, v jehož rámci je možné jet v elektrickém režimu, a dále umístění nabíjecích stanic. Baterie vozu DS 7 CROSSBACK E-Tense 4×4 se prostřednictvím DS Wallbox nabije za1 hodinu a 45 minut.
Ve Francii představuje DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 špičku modelové řady, jeho cena začíná na 54 300 EUR ve verzi So Chic a 60 700 EUR ve verzi Grand Chic. S provedením interiéru DS Opéra, s veškerou výbavou jako např. DS Night Vision a autonomním řízením 2. úrovně DS Connected Pilot je tato hybridní plug-in verze k dispozici za 74 200 EUR.