Peugeot představuje nové SUV 2008. Novinka se od svého stejnojmenného předchůdce značně liší.
Z hlediska rozměrů jde o opravdové SUV, současně vyniká svým výrazně elegantním vzhledem. Technologicky vyspělý vůz je vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D a disponuje asistenčními systémy řízení využívající nejlepší know-how značky Peugeot.
Díky komplexní nabídce pohonů je nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.
Svět se mění. Nové podmínky vyžadují od automobilového průmyslu nové odpovědi. Značka Peugeot, která se již 208 let podílí na vývoji automobilismu, v současné éře přechodu na nové zdroje energií opět plní svůj závazek na výzvy současné doby reagovat. Její vzrušující a optimistickou vizi budoucnosti potvrzuje i nové SUV Peugeot 2008, které ukazuje, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce. Současně značka odhaluje automobil, jenž umí překvapit, změnit cestu v zážitek a nabídnout každému mobilitu na míru.
Nový Peugeot 2008 přispívá k úspěchu produktové řady Peugeot. Svým vzhledem potvrzuje svou příslušnost ke kategorii kompaktních SUV a současně z ní vyčnívá svými inovacemi a technologiemi.
Neotřelý design
Ambicí nového Peugeotu 2008 je napsat další úspěšnou kapitolu v historii SUV řady značky Peugeot. Vůz je plně v souladu se současným stylem modelové řady Peugeot a zároveň vyjadřuje svou vlastní osobnost. Vyvážené linie a celkové proporce jsou typické pro segment SUV. Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější. S atletickými a svalnatými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability.
Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety.
Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl, který vypovídá o technické zručnosti při lisování dílů. Linie karoserie zajišťuje celkovou soudržnost a jednotnost designu.
Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18'' ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).
Posun značky k luxusnějším kategoriím produktů potvrzuje i velice elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.
Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130). Charakteristický podpis se 3 LED drápy získal nový výraz. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech. V některých zemích určení budou LED světly vybaveny všechny úrovně výbavy.
Kromě obvyklé nabídky jsou k dispozici nápadné výrazné odstíny karoserie pro ještě osobitější styl:
- Červená Elixir, barevný lak pro zvýšení hloubky a barvy odstínu;
- Modrá Vertigo, třívrstvý lak pro zářivý povrch;
- Oranžová Fusion, nový metalický odstín exkluzivně pro nový Peugeot 2008.
Výběru barev a materiálů interiéru byla věnována speciální péče, ušlechtilé materiály a originální barvy byly zajímavě zkombinovány:
- Subtilní ozdobné prvky palubní desky s oranžovým (verze výbavy Active) nebo modrým (verze výbavy Allure) tamponovým tiskem;
- Moderní světle modré čalounění „Urbanoïde“ (ve verzi výbavy Allure) budí dojem technické propracovanosti a svěžesti;
- Dynamické verze GT se střídmějším tmavším stylem, který umocňují prvky v odstínu Adamite;
- Luxusnější verze 2008 GT/e-2008 GT kombinují Alcantaru, kůži i látku. U Verze GT je Alcantara v odstínu černá Onyx s prošitím Adamite a u verze e-2008 GT získala exkluzivní odstín šedá Greval s modrým a zeleným prošitím.
Nový Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje.
Moderní interiér
Intuitivní univerzálnost a komfort
Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je nové SUV Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž pohodlný zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.
Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Příjemným doplňkem interiéru je střešní okno. Jeho otevírání směrem ven zachovává prostornost ve výši hlavy i na zadních sedadlech.
Nový Peugeot i-Cockpit 3D
Peugeot i-Cockpit se opírá o osvědčený základ a nabízí bezchybnou ergonomii i povzbuzení smyslů:
- kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení,
- velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí,
- a nyní inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel.
Tato koncepce kabiny, kterou si zákazníci velmi oblíbili a nalezneme ji již ve více než 5 milionech vozů Peugeot po celém světě, se u nového SUV Peugeot 2008 objevuje v modernizované verzi.
Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Peugeot i-Cockpit 3D, který byl poprvé odhalen u vozu nový Peugeot 208, představuje skutečnou inovaci, první na světě v tomto segmentu. Zlepšuje jízdu v každém ohledu: účinnost, čitelnost a bezpečnost jsou na nejvyšší úrovni. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů (toggle switches).
Zpracování materiálů je přesné a noblesní. Kromě zraku totiž musí potěšit i hmat. Na palubní desce byl použit měkčený plast a na mnoha místech v kabině sofistikované a příjemné materiály jako jsou Alcantara® nebo kůže Nappa®. Dveřní panely a prvky zabudované do palubní desky mají „karbonový“ vzhled.
Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické („shift and park by wire“), což umožňuje snadné a intuitivní používání. Doplňují ho ovladače na volantu, aby řidič mohl v případě potřeby řazení rychle převzít.
Asistenční systémy
Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Nabízí to nejlepší z know-how značky Peugeot. Arzenál technologií je působivý:
- Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje:
- Aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu;
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go u automatické osmistupňové převodovky EAT8. - Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy;
- Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty;
- Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky);
- Systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky;
- Automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci na jízdu;
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost;
- Systém sledování mrtvého úhlu;
- Elektrická parkovací brzda.
Uživatelé vozu, kteří používají každodenně smartphone, ocení možnosti, které nové SUV Peugeot 2008 přináší. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu).
3D on-line navigace TomTom Traffic, která v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy, je praktickým pomocníkem na cestách. Řidič je rovněž informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Bude mít také k dispozici nové hlasové ovládání.
Spokojeni budou i milovníci hudby. Hi-fi systém nového SUV Peugeot 2008, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté práce. Tento špičkový systém se již používá ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508 a nyní je k dispozici i v novém SUV Peugeot 2008. 10 reproduktorů, které jsou ve voze optimálně akusticky uspořádány, využívají technologie Focal. Systém zahrnuje: čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory, čtyři 165 mm basové reproduktory s polyglassovou membránou, středový kanál s polyglassovou membránou a subwoofer Power-Flower s trojitou cívkou. Reproduktory Jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem, což zajišťuje dokonale jasný a přesný zvuk.
Podvozek a výbava
Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.
Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.
Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu.
Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).
Nejvyšší verze GT Line a GT nabízejí navíc charakteristické stylové prvky:
- Světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,
- Hliníková 18" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky,
- Pečlivě propracovaný interiér: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, doprovodné ambientní osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.
Jean-Philippe Imparato, generální ředitel značky Peugeot: "Osobně si mě vzhled a dynamika našeho nového SUV Peugeot 2008 zcela získaly. Je prostě fascinující! Čeká vás neuvěřitelný pocit svobody a zážitek z jízdy, který je pro Peugeot typický. Rezonuje s naší vzrušující vizí budoucnosti, kde má radost z jízdy své privilegované místo. Přijďte si vybrat mezi benzínovým, naftovým nebo 100% elektrickým motorem, je to jen na vás, jaké potěšení si zvolíte! S novým SUV Peugeot 2008 vás každý den čekají uživatelsky příjemné technologie a služby, které vám usnadní život. Využijte toho a hlavně si užívejte!
Také v provedení Full Electric
Jízda s elektromotorem dokáže být velice příjemná a i toto první elektrické SUV Peugeot přináší zcela nové pocity. Řidič získává s tímto 100% elektrickým motorem vysokou úroveň akcelerace, v naprostém tichu a bez vibrací. K tomuto potěšení se přidává i volnost pohybu, neboť díky elektromotoru může řidič svobodně jezdit v centru města i v zelených zónách s omezeným provozem.
Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.
Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit 3D umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. K dispozici jsou dva intuitivní způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky:
- Drive („D“), rekuperace je standardní, řízení je podobné jako u vozu s benzínovým nebo dieselovým motorem;
- Brake („B“), umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.
Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.
Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.
Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:
- 16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up Legrand prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;
- 5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);
- 30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.
Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.
Pro maximální úroveň tepelného komfortu byly vyvinuty specifické prvky výbavy:
- topný rezistor o výkonu 5 kW napájený z baterie hnacího ústrojí, který zajišťuje vytápění prostoru pro cestující;
- tepelné čerpadlo a automatická regulace teploty v kabině pro zajištění úrovně komfortu jako ve verzích se spalovacím motorem; systém je přizpůsobený pro optimalizovanou spotřebu energie;
- vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy);
- vytápění, které lze spustit před jízdou, jež je naprogramovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo dálkově přes aplikaci MyPeugeot, takže kabinu lze vytopit již před odjezdem.
Peugeot e-2008 svým vzezřením nijak z modelové řady 2008 nevyčnívá, nicméně nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů:
- dichroitický znak lva, jehož barva se mění mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu;
- písmeno „e“ na předních blatnících a pátých dveřích;
- elegantní maska chladiče v barvě karoserie s horizontálními šupinami;
- exkluzivní čalounění sedadel potažených Alcantarou v odstínu Šedá Greval u vozu Peugeot e-2008 GT;
- zážitek na palubě v neposlední řadě doplňuje i zobrazení informací, které je specifické pro elektrickou verzi, a to na vyvýšeném 3D přístrojovém panelu i na dotykové obrazovce.
Vzhledem k tomu, že elektrický pohon není jen otázka motorizace, nabízí značka Peugeot kompletní praktický a didaktický systém, který bude zákazníky doprovázet při jejich každodenních cestách.
Již při uvedení na trh budou v nabídce tři služby:
- Easy-Charge usnadní přístup k jednotlivým alternativám nabíjení s nabídkou řešení přizpůsobených potřebám uživatelů. V domácnosti či v kanceláři umožní bohatá výbava (zesílená zástrčka, Wallbox, Smart Wallbox, ...) spolu s diagnostickým systémem pro vyhodnocení elektroinstalace naleznout nejlepší způsob nabíjení. Finální instalaci zajistí značka. Vedle toho bude nabídnuta možnost veřejného nabíjení prostřednictvím služby Free2Move Services. Předplacená karta umožní přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě. Předvolba stanic závisí na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení a on-line navigace se postará o navedení ke zvolené stanici.
- Easy-Move zajistí mobilitu zákazníků. Nástroj pro plánování a organizaci dlouhých cest prostřednictvím Free2Move Services nabídne nejlepší trasy s ohledem na dojezd vozu a umístění dobíjecích stanic. Pro snadnou a srozumitelnou navigaci se bude trasa zobrazovat přímo na dotykovém displeji vozu. Součástí pronájmu vozidla je rozšířená nabídka mobility, která umožňuje pronajmout si podle potřeb vůz se spalovacím motorem. A v neposlední řadě poskytne nástroj v aplikaci MyPeugeot rady pro ekologickou jízdu za účelem optimalizace dojezdu vozu Peugeot e-2008.
- Serenity doprovázející zákazníky po celou dobu používání vozu Peugeot e-2008. Na webových stránkách značky Peugeot se uživatelé elektromobilu díky novým simulátorům a digitálním trasám mohou dozvědět víc o nabídce elektrických vozů a jízdních kol značky Peugeot. Dále zde najdou informace o financování, servisních a asistenčních službách atd., stejně tak i certifikát osvědčující úroveň kapacity baterie, který usnadní následný prodej vozu.
Spalovací motory splňují Euro 6
Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.
Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d:
- PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
- PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT).
V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):
- BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Některé motory budou přizpůsobeny zemím určení, které mají vlastní předpisy týkající se emisí a kvality paliva.
Nové SUV Peugeot 2008, určené na mezinárodní trhy bude v prodeji od konce roku 2019. Vyrábět se bude ve španělském městě Vigo pro evropské trhy a ve Wu-chanu pro Čínu.
Pozn.: Nabídka verzí, prvků výbavy a služeb se může lišit dle zemí určení.
Peugeot 2008 - video: