Čínský výrobce Dongfeng Motor a německá společnost ZF uvedli na trh nový systém coASSIST Level2+, přinášející výhody v podobě bezpečnosti a pohodlí za dostupnou cenu.
Poloautomatický systém řízení coASSIST Level2+ od výrobce ZF funguje ve vozidle Dongfeng Aeolus Yixuan 2020, který byl uveden na trh koncem roku 2020. Jedná se o první celosvětové uvedení systému coASSIST na trh, který poskytuje pokročilé bezpečnostní a praktické funkce a je cenově nejdostupnějším systémem Level2+ v oboru.
Systém coASSIST nabízí řidičům významné výhody, pokud jde o pohodlí a bezpečnost a za velmi přijatelnou cenu – při plnění předpovídaných testovacích protokolů Euro NCAP 2025 a poskytování populárních funkcí Level2+. Po prvotním zahájení výroby ZF v budoucnu představí také první spuštění svého radaru středního dosahu Gen21.
ZF integrovala celý systém coASSIST, který byl vyvinut ve spolupráci s partnerem Mobileye a zahrnuje kamerovou technologii Mobileye EyeQ. Využívá také radary krátkého dosahu Hella. Kombinací této pokročilé sady kamer a radarových senzorů s centrální řídicí jednotkou jsou umožněny funkce jako adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, asistent změny jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, asistence při jízdě na dálnici a podpora v dopravní zácpě.
„Zavedení systému coASSIST ve spolupráci s Dongfeng Motor je důležitým milníkem v zavedení systémů Level2+ do cenově dostupných osobních vozidel. Ve společnosti ZF věříme, že systémy Level2+, které splňují protokoly pokročilých bezpečnostních testů a pomáhají zbavit řidiče zátěže při řízení, budou v blízké budoucnosti hlavní hnací silou budoucího vývoje pro lehká vozidla a je vzrušující sledovat tyto systémy na silnicích po celém světě,“ řekl Christophe Marnat, výkonný viceprezident divize ZF Electronics a Advanced Driver Assist Systems.
Učinit tyto systémy cenově dostupnými je důležité, protože to umožňuje lepší proniknutí na trh a rychlejší dostupnost pro zákazníky. To jim také pomůže zvyknout si na poloautomatické funkce, protože řidič je vždy v kontaktu se systémem a má přístup k pokročilým bezpečnostním a praktickým funkcím.
ZF nabízí celou řadu systémů L2+ obsahující:
- ZF coASSIST – cenově dostupné řešení Level2+, které pomáhá splnit výkonové požadavky Euro NCAP a přináší nejoblíbenější funkce ADAS Level2+ využívající technologii EyeQ od společnosti Mobileye, dceřiné společnosti společnosti Intel,
- ZF coDRIVE – rozšiřuje funkčnost asistence při řízení v dopravní zácpě a na dálnici. Vnímání 360° kamery a schopnost zpracování technologie EyeQ od Mobileye umožňují automatickou změnu jízdního pruhu a automatické předjíždění.
- ZF coPILOT je navržen pro pokročilý výpočetní výkon a škálovatelnost zpracování od úrovně 2+ až po úroveň 4. Nabízí funkce, jako je ovládání bez použití nohou i rukou, automatická změna jízdního pruhu a předjíždění, automatické parkování v garáži či učení trasy a také využívá ovladač ProAI od ZF.
„Tento kompletní balíček nabídek je nejkomplexnější v oboru a umožňuje zákazníkům zvolit správnou úroveň funkčnosti, která jim pomůže při jízdních scénářích, jako je jízda po dálnici, dopravní zácpy v městských nebo dálničních situacích, automatické změny jízdního pruhu a asistent automatického parkování. Po počátečním spuštění systému coASSIST s Dongfeng, budou funkce autonomního řízení společnosti ZF poskytovány a aplikovány do vozidel Dongfeng Aerolus Yixuan MAX, vlajkový model rodiny Dongfeng Aerolus Yixuan v následujících 1–3 letech,“ řekl Marnat.