Opel dnes zveřejnil podobu nového Grandlandu.
Zcela nová je „tvář“ vozu Opel Vizor, zásadní novinkou je i plně digitální přístrojový štít Pure Panel. Modernizovaný Grandland si přiváží spoustu asistenčních systémů a technologických prvků, které bylo až dosud možné získat jen ve vozech nejvyšších tříd.
Dobrým příkladem jsou LED matrixové adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel Light s celkem 168 LED elementy. Nebo systém nočního vidění Night Vision, který nový Grandland představuje jako úplně první Opel. Systém Night Vision registruje za snížené viditelnosti chodce a zvěř na vzdálenost až 100 metrů a varuje řidiče. Semi-adaptivní dálniční asistent udržuje Grandlanda uprostřed jeho jízdního pruhu a zároveň udržuje stálý odstup od vpředu jedoucího vozu. Nový Grandland je dílem designerů automobilky Opel a vyrábí se v jejím závodě v německém Eisenachu.
Nový Grandland pokračuje v nastoupeném trendu elektrifikace značky Opel. Zájemci o výkonnou plug-in hybridní verzi mohou volit mezi modelem s pohonem pouze předních kol, nebo s elektrickým pohonem všech čtyř kol.
Špičkové technologie: Opel Vizor se světlomety IntelliLux LED Pixel Light
Sportovní dynamika charakterizuje velké SUV automobilky Opel už od jeho premiéry v roce 2017. Nový Grandland ve své nejnovější podobě dostal nyní nezaměnitelnou „tvář“ Opel Vizor. Dominantní maska Opel Vizor dokonale integruje výrazné logo automobilky Opel i špičkové světlomety IntelliLux LED Pixel.
LED matrixové adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel Light, které mají celkem 168 LED elementů (84 v každém světlometu), mají naprosto plynulé přechody světlo-stín v závislosti na jízdní situaci. Obrovskou výhodou je, že řidič jede stále na dálková světla (a má tedy perfektní výhled), přitom ale nehrozí oslnění ostatních řidičů. LED elementy v každém z obou štíhlých světlometů jsou seskupeny do třech řad. Adaptivní světlomety nového Grandlandu pracují v mnoha režimech, které se přepínají v řádu milisekund. Do světlometů jsou integrována LED denní světla ve (pro Opel charakteristickém) tvaru křídla.
Další technologií nového Grandlandu, která zvyšuje bezpečnost všech účastníků silničního provozu zejména při nočních jízdách, je systém nočního vidění Night Vision. Infračervená kamera detekuje na základě tepelného vyzařování chodce a zvěř až do vzdálenosti 100 metrů před vozem ve směru jízdy.
Přehledný, intuitivní, futuristický: Nový Opel Pure Panel
Také nový Grandland jde cestou „digitálního detoxu“ – jeho palubní deska nechce řidiče zahlcovat spoustou zbytečných údajů a informací. Základem originálního přístrojového štítu Pure Panel jsou dva širokoúhlé 10“ displeje sdružené do jednoho přístroje. Plně digitální a směrem k řidiči orientovaný kokpit zaručuje dokonale intuitivní ovládání a díky němu bylo možné eliminovat řadu ovladačů.
Dálniční asistent: Adaptivní tempomat s funkcí „Stop & Go“
Novinkou ve výbavě nového Grandlandu s automatickou převodovkou je dálniční asistent Highway Integration Assist, který využívá kameru a radarové senzory. Adaptivní tempomat udržuje navolenou rychlost a zároveň drží bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Navíc asistent udržuje vůz uprostřed jeho jízdního pruhu. Pokud kolona vozidel zpomaluje, Grandland adekvátně zpomaluje také, pokud se kolona úplně zastaví, Grandland zastaví též… a díky funkci „Stop & Go“ se po opětovném rozjezdu kolony zase sám rozjede.
Do výbavy nového Opelu Grandland patří např. čelní a záďová panoramatická kamera 360°, situaci vpředu a vzadu za vozem kontroluje řidič pohledem na palubní displej, který zprostředkovává pohled z ptačí perspektivy. Samočinný parkovací asistent dokáže najít místo pro podélné či příčné zaparkování a sám pak do tohoto místa zaparkuje. Systém varování před slepým úhlem snižuje riziko kolize při zatáčení nebo přejíždění z pruhu do pruhu. V případě nebezpečí se ve vnějším zpětném zrcátku na té které straně vozu rozsvítí varovný symbol.
Do standardní výbavy nového Grandlandu patří také např. varování před čelní kolizí se systémem samočinného brzdění, detekce chodců, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, detektor únavy řidiče nebo tempomat.
Ergonomická sedadla a špičkový infotainment
Nový Opel Grandland splňuje nejvyšší standardy nejen kvalitou asistenčních systémů, ale také pokud jde o pohodlí. Ergonomická sedadla řidiče a spolujezdce s certifikátem AGR (kampaň za zdravá záda) podporují správné držení těla. Mnohokrát oceněná sedadla AGR jsou ve třídě Grandlandu jedinečná a nabízejí širokou škálu nastavení – od elektrického naklápění sedáku až po elektro-pneumatickou bederní opěrku. Sedadla s koženým čalouněním nabízejí i vyhřívání a ventilaci. Komfort dále zvyšuje systém bezklíčového otevírání a spouštění motoru „Keyless Open & Start“ a senzorem ovládané víko zavazadlového prostoru, které lze otevřít i zavřít pouhým kývnutím nohy pod zadním nárazníkem.
Konektivitu a zábavu poskytuje moderní infotainment, který je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V kombinaci se službami OpelConnect je špičkový přístroj Multimedia Navi Pro zárukou dokonale relaxační jízdy, protože dokáže předávat dopravní informace v reálném čase, má online aktualizací map a prediktivní navigací. K dispozici je i bezdrátové nabíjení smartphonů ve středové konzoli.
Benzin, nafta, elektřina…
Špičkové technologie a komfort doplňují vysoký výkon nového Grandlandu a jeho čistý a odvážný design. Plug-in hybridní verze, které pokračují ve strategii elektrifikace automobilky Opel, dokážou zrychlovat jako sportovní vozy. Díky flexibilitě multi-energetické podvozkové platformy si zájemci o Opel Grandland mohou vybrat preferovaný pohonný systém - od účinných vznětových a zážehových motorů až po elektrifikované plug-in hybridy.