V klidu si jedete, najednou uslyšíte „ťuk“ a v předním skle je důlek nebo prasklina od kamene, který odlétl od auta před vámi.
Někdy si toho ani nevšimnete a prasklinu objevíte až později, případně se sotva viditelná prasklinka postupně rozšiřuje.
Výše uvedenou situaci zažila už velká část řidičů. Někteří to nechají být, ale většina si uvědomuje, že stav předního skla má vliv na bezpečnost, ať už z hlediska výhledu, nebo pevnosti skla v případě nehody. Nehledě na to, že může nastat problém při silniční kontrole policií, nebo na STK. Prasklé nebo poškozené čelní autosklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm je totiž ze zákona nepřípustné, maximálně s ním můžete dojet domů nebo do servisu. V opačném případě hrozí pokuta až 10 000 Kč a k tomu mínus 5 trestných bodů.
Pokud však je poškození jen malé a není v zorném poli (ale ani na okraji), dá se – v případě vrstveného skla – zalepit. Oprava čelního skla je pochopitelně jednodušší, levnější a zabere méně času, než výměna.
U většího poškození se nicméně výměně čelního skla nevyhneme. V takovém případě se obraťte na spolehlivý servis se zkušenostmi. Není to totiž zas tak jednoduchá záležitost, zejména u současných vozů, které mají čelní skla osazená různými čidly, kamerami atd., přičemž samozřejmě chceme, aby vše zůstalo funkční. Zachování vodotěsnosti na okraji okna je pak samozřejmým požadavkem.
Výměna čelního skla tedy není záležitostí pár stovek, ale pro takové případy se dá naštěstí pojistit. A pokud víte, že poškození je způsobeno konkrétním vozidlem, například kvůli štěrku, který vypadl z náklaďáku před vámi, zapište si jeho registrační značku, dá se jednat o úhradě z povinného ručení zmíněného vozidla.
Tak či tak, neriskujte zbytečně a rozhodně nejezděte dlouhodobě s poškozeným čelním sklem.