Většině podnikatelů a firem záleží na tom, v jakém prostředí pracují. Doby, kdy v kancelářích panovala nudná až sterilní atmosféra, jsou minulostí.
Alespoň tak vyplývá z výsledků mnoha anket realizovaných napříč zástupci různých oborů. Z vyplněných dotazníků je zřejmé, že pojem psychologie barev není velkou neznámou, jako tomu ještě relativně nedávno bylo.
Podle statistik si živnostníci a jednatelé menších „one man show“ firem vybírají barevnou kombinaci pracovního prostředí sami. Větší firmy si zvou odborníky a nechávají si doporučit vhodné řešení. Jednotlivci i velké korporace však mají společný cíl. Vytvořit prostředí, ve kterém se dobře pracuje a kde se klienti cítí příjemně.
Malíři Brno z cechu EKOMPLEX uvedli, že trend psychologie barev vnímají na přístupu zákazníků. V minulosti často měli „volné ruce“, zatímco dnes s nimi zákazníci výběr barev intenzivně konzultují a zajímají se o odborné názory zkušenějších.
Ale jaké konkrétní barvy aktuálně letí? Na špici pomyslného žebříčku popularity se drží bílá, bledě modrá a zelená. Pro všechny tyto tóny jsou typické podobné vlastnosti. Bílá evokuje pocit transparentního jednání, modrá zase navozuje dojem bezpečí a jistoty. Zelená působí harmonicky a vyrovnaně.
Natěrači Brno příliš nedoporučují tmavé a agresivní tóny. Zároveň zákazníkům doporučují, aby se vyhýbali přemíře bílé. Ta by měla být doplněna o nábytek v živějších barvách, případně o pár vhodně zvolených dekorací. Z hlediska pozitivního dopadu na produktivitu práce patří k nejvhodnějším barevným kombinacím bledě modrá, doplněná o pár žlutých nebo oranžových prvků. Lidé z oblasti IT, kteří při své práci vyžadují naprosté soustředění, preferují uklidňující zelenou. V rámci malování firem se naopak příliš neuplatňují červené a fialové odstíny. Podle psychologů podporují spíše fyzickou aktivitu než duševní, a proto se hodí třeba do posilovny.