Pamatujete si na dobu, kdy lidé dávali ruce pryč od franšízových konceptů? Kdy se právě franchisingu stranili a báli se do něj investovat své úspory?
Dnes je to už více jak pětadvacet let od vzniku prvního tuzemského franšízového konceptu. Nejdříve k nám doputovaly zahraniční koncepty, kterých jsme se zprvu stranili, ale když jsme posléze zjistili, že je to podnikatelská příležitost, s níž se pojí vyšší šance na úspěch, rázem jsme byli otevření i těm novým českým značkám, které se zatoužily rozšířit do všech koutů Česka. A franšíza Extéria Market byla hrdě mezi nimi.
Franšízové koncepty mají zastoupení ve všech oborech
V současné době bychom franšízové společnosti našli ve všech oborech. Láká vás podnikání ve světě gastronomie? Stačí si vybrat značku, pod kterou budete podnikat. Nebo jste se rozhodli vstoupit do světa služeb? Na výběr máte z podniků zaměřujících se na poskytování poradenství v oblasti BOZP a PO nebo se nabízí i finanční poradenství.
V současné době na českém trhu působí bezmála tři stovky franšízových konceptů. V porovnání s dobou před deseti lety je to takřka dvojnásobný nárůst.
Zájem roste předně o české koncepty
Poslední průzkumy ukazují, že zájem roste hlavně o tuzemské franšízové koncepty. Jsou atraktivní především svou cenou, která nesahá do nebes. Mnohé koncepty je možné pořídit si už za několik desítek tisíc korun, není nutno sahat na miliony, které se možná ukrývají a možný neukrývají ve vaší kapse.
Se získáním licenčních smluv se rázem získává také léty osvědčené know-how, díky kterému dojde k poměrně rychlému navrácení počáteční investice. V mnoha případech se tento prvotní vklad vrátí byznysmenovi do čtyř až pěti let (závisí to na tom, jak vysoký počáteční vklad byl).